rical-logo2-wit

  • Home
  • Vijf vragen aan ….

Vijf vragen aan ….

 vijf vragen

Rick en Jennifer | Rical

Bij groothandel in reinigingsmiddelen en –materialen Rical Cleaning Products is Niels Rijnberg, een man met een afstand tot de arbeidsmarkt, aan het werk gegaan. Eigenaren Rick en Jennifer van der Hooft leggen uit waarom zij deze stap hebben gezet en welke rol het WerkgeversServicepunt van de gemeente daarbij heeft gespeeld.

Waarom hebben jullie Niels in dienst genomen?
“Wij vinden dat mensen die door welke omstandigheden dan ook een afstand tot de arbeidsmarkt hebben, het verdienen om weer aan het werk te komen. Wij kwamen via de OVV in contact met Chantal Ekkel van het WerkgeversServicepunt die ons heeft geholpen met het aannemen.”

Hoe is een en ander in zijn werk gegaan?
“Ik was in eerste instantie heel terughoudend naar het WerkgeversServicepunt. Had er niet zo’n vertrouwen in. Tijdens de open dag in de Dobbewijk heeft Chantal ons bedrijf bezocht en zich een beeld gevormd. Ik had op dat moment net een vacature voor een magazijnmedewerker. Ik zocht een volwassen iemand die al eerder magazijnwerk had gedaan. Hij moest alleen kunnen werken en een rijbewijs hebben. Gewoon iemand die zijn best doet en zin heeft om te werken. We hebben een klein team en iemand moet daar wel inpassen. Chantal heeft snel daarna Niels aan ons voorgesteld. Wij hebben met hem een kennismakingsgesprek gevoerd. Dat gesprek gaf ons een goed gevoel en hij is bij ons via een proefplaatsing aan de slag gegaan. Wij hebben die proefplaatsing wel naar drie maanden laten brengen via het UWV. Niels is nu bijna twee maanden bij ons en gaat nu ook bestelling voor ons rondbrengen in de regio. Wij willen ervaren hoe dat gaat. Wij zijn heel blij met hem en van een wat schuchtere man, komt hij nu los en zie je hem opbloeien. Dat geeft ons een heel goed gevoel.”

Wat voor werk doet Niels bij jullie?
“Niels werkt bij ons in het magazijn. Hij controleert de goederen die binnenkomen, en zet ze weg in het magazijn. Hij helpt de klanten die hun bestellingen komen afhalen en zorgt dat ze een bon meekrijgen. Elke ochtend laadt hij de bestelbus met de goederen die naar klanten gebracht worden. Hij etiketteert alle producten en verzorgt samen met onze zoon het voorraadbeheer. Hij is ook verantwoordelijk voor het schoonhouden van het magazijn en de benedenverdieping. Komende maand gaat hij zelf de bestellingen rondbrengen in de regio.”

Hoe is de begeleiding vanuit het Werkgevers Servicepunt?
“Die was in ons geval niet nodig, hoewel Chantal die wel aangeboden heeft. Onze zoon is ook bij ons komen werken en hij begeleidt Niels waar dat nodig is. En dat gaat prima.”

Wat zijn de voor- en nadelen en zou je het andere ondernemers aanraden?
“Zelf een goede kandidaat zoeken, kost gewoon veel tijd. Wij hebben een aantal gesprekken gevoerd met kandidaten. Vaak volgt een tweede gesprek. Er moet een contract opgesteld worden. Dat werk is ons nu allemaal uit handen genomen en er is ook meteen een goede kandidaat voorgesteld. Die proefplaatsing via het UWV is natuurlijk heel prettig en je loopt ook bij ziekte geen risico. Indien nodig hebben ze een andere kandidaat voor ons. Als wij Niels straks een jaarcontract aanbieden, ontvangen wij een subsidie van een paar duizend euro. Daar doen we het echter niet voor. De glimlach op zijn gezicht en het zelfvertrouwen dat zienderogen toeneemt. Dat is onze beloning. Nadelen zou ik niet zo snel kunnen noemen. En ja, we kunnen het andere ondernemers zeker aanbevelen.”

Nieuwsbrief

Klantenservice

info@ricalcleaningproducts.nl

T. 071-576 76 71

Dobbeweg 10
2254 AG Voorschoten

KvK nr 28062049
BTW nr 805630223B01

facebooklinkedinmailbellen

Mijn Account

european trust mark   Webshop Keurmerk Rical   ideal-logo-rical

Winkelwagen

 x 

Winkelwagen is leeg

Zoeken